Tietoa seurasta

Suomen roolipeliseura ry eli lyhyemmin SRS on suomalaisen roolipeliskenen edistämiseksi toimivien aktiivien vuonna 2017 perustama yhdistys. Seuran toiminta tapahtuu itsenäisten projektien kautta, joista osa voi olla pysyvämpääkin toimintaa. Moni nykyisistä projekteista ja toiminnoista on ollut käynnissä jo vuosia (Roolipelitiedotus, jo vuodesta 2009) ennen kuin Suomen roolipeliseura ry perustettiin, toiset, kuten pöytäroolipeliskenen aktiiveja vuosittain yhteen kokoava Alfacon, olivat vaarassa loppua ilman järjestön tukea.

Tarkoitus on, että SRS:n hallitus tarjoaa projekteille järjestön tuen, auttaa tekijöiden rekrytoinnissa ja toiminnan koordinoinnissa, mutta kunkin projektin tiimi päättää kuitenkin itse mitä projektissa haluavat tehdä.