Suomen roolipeliseuran toimintatavat ja toiminnot

Suomen roolipeliseuran toiminta tapahtuu itsenäisten projektien ja pidempien toimintojen kautta. Tällaisia ovat esimerkiksi Roolipelitiedotus, joka on suomalaisesta roolipeliskenestä uutisoiva blogi tai Peliä pyynnöstä -toiminta, joka tarjoaa tapahtumiin oheisohjelmaksi erityisesti ensikertalaisille suunnattuja lyhyitä pöytäroolipelimaistiaisia. Tarkoitus on, että SRS:n hallitus tarjoaa projekteille järjestön tuen, auttaa tekijöiden rekrytoinnissa ja koordinoinnissa, mutta kunkin projektin tiimi päättää kuitenkin itse mitä projektissa haluavat tehdä. Moni nykyisistä projekteista ja toiminnoista on ollut käynnissä jo vuosia ennen kuin Suomen roolipeliseura perustettiin, toiset, kuten Alfacon, olivat vaarassa loppua ilman järjestön tukea. SRS:n kautta projektit voivat tukea toisiaan, luoden hedelmällisen toimintaympäristön.

Projekteihin voit tutustua oikealta löytyvän Projektit-valikon kautta (mobiililla valikko löytyy skrollaamalla sivun alareunaan).