Peliä pyynnöstä

Peliä Pyynnöstä toiminta (tunnetaan myös nimellä Games on Demand) esittelee roolipelaamista harrastuksena ja tarjoaa matalan kynnyksen pelaamista erilaisiin tapahtumiin. Yleensä pääpaino on aloittelijaystävällisissä 30-60min peleissä, joiden avulla uusia ihmisiä houkutellaan roolipeliharrastuksen pariin.

Peliä pyynnöstä -toiminnan pääkoordinaattori on Mikko Karttunen, johon saa yhteyden sähköpostitse osoitteella peliapyynnosta@suomenroolipeliseura.fi. Pääkoordinaattorilta voit kysyä toimintaan mukaan tulemisesta tai pyytää Peliä pyynnöstä-toimintaa omaan tapahtumaasi. Tällä hetkellä projektin pääpaino on isoissa tapahtumissa ja isoissa kaupungeissa.

Mukaan Peliä pyynnöstä -aktiiviksi?

Käytännössä Peliä Pyynnöstä aktiivit toimivat tapahtumissa kolmessa mahdollisessa roolissa: pelinjohtajina, sisäänheittäjinä ja koordinaattoreina. Tapahtuman koosta riippuen kukin henkilö voi toimia tapahtuman aikana joko yhdessä tai useammassa roolissa eri aikoina.

• Pelinjohtajat odottavat pöydissä pelaajia ja vetävät itse valmistelemiaan lyhyitä skenaarioita, kun pöytään saadaan riittävästi pelaajia.
  • Sisäänheittäjät etsivät pelipyödissä odottaville pelinjohtajille pelaajia kävijöiden joukosta ja pitävät silmällä pelipöytien tilannetta.
  • Koordinaattori varmistaa, että Peliä Pyynnöstä toiminnalle on tarvittavat puitteet ja auttaa sisäänheittoa ja pelinjohtoa sen mukaan, missä tarvitaan eniten apua.

Ilmoittaudu mukaan Peliä pyynnöstä -aktiiviksi täyttämällä tämä lomake (rekisteriseloste).

Toimintaan ovat tervetulleita kaikki roolipeliharrastuksen esittelystä kiinnostuneet! Pelinjohtajina toimivilta toivotaan jonkin verran aiempaa pelinjohtokokemusta, sisäänheittäjänä ja koordinaattorina voi toimia myös vaikkei olisi pelinjohtaja.