Etsitään Peliä pyynnöstä aluekoordinaattoreita!

Peliä pyynnöstä -toiminta esittelee pöytäroolipelaamista harrastuksena erilaisissa tapahtumissa. Pääpaino on aloittelijaystävällisissä 30-60min roolipeleissä, joiden avulla harrastukseen on helppo tutustua.

Käytännössä Peliä Pyynnöstä -aktiivit toimivat tapahtumissa kolmessa mahdollisessa roolissa: pelinjohtajina, sisäänheittäjinä ja koordinaattoreina. Pelinjohtajat vetävät itse valmistelemiaan lyhyitä skenaarioita. Sisäänheittäjät etsivät pelipyödissä pelinjohtajille pelaajia kävijöiden joukosta. Koordinaattori toimii yhteyshenkilönä tapahtuman järjestäjien ja aktiivien välillä.

Nyt etsimme Peliä pyynnöstä -toimintaan aluekoordinaattoreita, jotka voisivat vastata oman alueensa tapahtumien Peliä pyynnöstä -pyyntöihin. Toiminnan pääkoordinaattori Mikko Karttunen koordinoi Tampereen seudun tapahtumia, joten koordinaattoreita etsitään erityisesti pääkaupunkiseudun, Itä-Suomen ja Pohjois-Suomen alueilta.

Pienempiin tapahtumiin pelinjohtajat voi rekrytä myös omasta lähipiiristä, joten koordinaattorille on etua tuntea oman alueensa peliporukat ja etenkin pelinjohtajat. Koordinaattoreilla on käytössään sähköpostilista vapaaehtoisista pelinjohtajista, sekä sisäänheittäjiä ja tapahtumien mainostuksessa on apuna Suomen roolipeliseura ry:n tiedottaja. Kun oman alueen tapahtuma pyytää peliä pyynnöstä, aluekoordinaattori selvittää tapahtuman tarkemmat speksit ja toiveet ja kyselee kontakteiltaan ja sähköpostilistalta, löytyisikö tapahtumaan tarpeeksi pelinjohtajia ja sisäänheittäjiä. Jos vapaaehtoisia riittää, koordinaattori kokoaa sopivan porukan pitämään Peliä pyynnöstä -pistettä ja toimii yhteyshenkilönä tapahtuman suuntaan. Projektilla on myös seuran Discordissa oma kanava toiminnan suunnittelua varten.

Jos sinua kiinnostaa Peliä pyynnöstä -toiminnan koordinoiminen, ota yhteyttä pääkoordinaattori Mikkoon sähköpostitse osoitteella peliapyynnosta@suomenroolipeliseura.fi ja kerro millä alueella haluaisit toimintaa koordinoida! Samasta osoitteesta tai seuran discord-serveriltä saat myös lisätietoa aiheesta, jos joku mietityttää!